Arcana Coelestia (Elliott) n. 10236

Previous Number Next Number See English 

10236. `Et basin ejus aere': quod significet bonum ultimi naturalis, quod est sensualis, constat ex significatione `baseos' labri in quo aqua pro lavatione, quod sit ultimum naturalis, quod vocatur sensuale, et ex significatione `aeris' quod sit bonum, de qua supra n. 10,235; quod `basis' sit ultimum naturalis, quod {1}vocatur sensuale externum, est quia per `labrum' quod supra est, significatur naturale in quo purificatio {2};inde per id quod infra est significatur quod in infimo loco, {3}hoc est, in ultimo est, ita sensuale externum hominis; naturale hominis est externum, est medium, et est internum; externum naturalis communicat cum mundo et vocatur sensuale externum, naturale internum est quod communicat cum interno homine, qui est in caelo, {4} naturale medium est conjungens utrumque, nam ubi externum et internum, erit medium conjungens; quod homini sit naturale externum, medium, et internum {5}, videatur n. 4009, 4570, 5118, (x)5126, 5649, (x)9215. Per sensuale quod ultimum naturalis {6}, intelligitur proprie id [2] quod caro vocatur, et perit cum homo moritur, ita quod inservivit homini pro ejus functionibus in mundo, sicut sensuale visus, auditus, olfactus, gustus, et tactus; quod id sensuale sit planum ultimum in quo vita hominis terminatur et super quo ut super basi se reponit, constare potest, nam immediate exstat mundo, {7}et per illud ut extremum intrat mundus et exit caelum; (m)sed hoc sensuale {8} est homini commune cum brutis animalibus, at sensuale externum quod non ita homini {9}commune est cum illis, et usque est sensuale externum, est quod homini in memoria est ex mundo, {10}et constituitur ex solis rebus mundanis, corporeis, et terrestribus ibi; homo qui {11}ex illis solum cogitat et ratiocinatur, et non ex interioribus, vocatur (t)homo sensualis; hoc sensuale manet homini {12} post mortem, sed quiescit; {13}hoc sensuale externum(n) {14}est quod proprie significatur per `basin'; [3] quale hoc sit, repraesentatum est per bases decem labrorum, quae juxta templum erant posita; bases illae ita describuntur, Salomo fecit bases decem ex aere, quattuor cubiti longitudo basis cujusvis, et quattuor cubiti latitudo; tres cubiti altitudo. Super clausuris quae inter scalas, leones, boves, et cherubi; ac super scalis similiter superius. Insuper quattuor rotae basi cuique, et tabulae aeris; at quattuor angulis ejus umeri; subter labro umeri fusi: opus rotarum sicut opus rotae curtus; manus earum, et terga earum, et canthi earum, et radii earum omnia fusile: juxta hoc fecit decem bases; fusura una, mensura una, proportio una omnibus illis. Inde fecit decem labra ex aere; quadraginta bathos continebat unumquodque labrum; quattuor cubiti labrum unumquodvis, 1 Reg. vii 27-39;

[4] (s)quale sensualis externi apud hominem hic per repraesentativa describitur, ac imprimis tutela Domini, ne homo ex (t)suo sensuali, ita ex mundo, intret in illa quae caeli {15}seu Ecclesiae sunt; hoc enim est ordini Divino contrarium, nam mundus in caelum {16}intrare nequit, sed caelum in mundum; quod fit cum Dominus per caelum influit apud hominem, illustrat illum, docet illum, et ducit illum, per Verbum; {17}quod e mundo intrare in illa quae caeli sunt sit contra Divinum ordinem, constare potest ex illis qui ex sensuali suo, ita qui ex scientificis quae ex mundo intrant, quod prorsus nihil credant; tutela ne hoc fiat significatur per [5] `leones,' `boves,' et `cherubos'; per `leones' enim significatur tutela ne vera intrent, nam leones sunt vera in sua potentia, n. 6367, 6369, per `boves' significatur tutela ne bona intrent, boves enim sunt bona in sua potentia, n. 2781; quod per `cherubos' significetur tutela Domini ne id fiat, videatur n. 308, 9509, {18} quod `umeri' quorum etiam mentio fit, sint potentia, (c)ac resistentia, videatur n. 1085, 4931-4937, 9836; per `rotas sicut currus' significatur facultas sapiendi cum intrant omnia e caelo, sic enim omnia secundum ordinem progrediuntur, rotae enim currus sunt facultas progrediendi, ita discendi, n. (x)8215, 9872, et currus sunt {19} quae doctrinae caeli et Ecclesiae {20}, n. 5321, 8215.(s) [6] Quid sensualis homo, iterum paucis dicetur: homo sensualis dicitur qui cogitat solum ex talibus quae in memoria sunt ex mundo, et qui versus interiora elevari non potest; tales imprimis sunt qui nihil de caelo et de Divino credunt quia non vident illa, fidunt enim solum sensibus; et quae non coram illis apparent, nihil esse (d)credunt; accedunt tales prope ad genium brutorum animalium, quae etiam solum (c)ex sensibus externis ducuntur; {21}sunt usque astuti et sollertes in agendo et ratiocinando, sed non vident verum ex luce veri; dicti fuerunt tales olim serpentes arboris scientiae; turba infernalis pleraque talis est. {22}Sed quid sensualis homo et quid sensuale, videatur in locis citatis, n. 9331 fin., tum n. 9726, 9730, 9731, 9922 fin., 9996, et quid sit elevari supra sensualia, seu abduci ab illis, {23}in locis citatis n. 9922 fin. Bonum sensualis, quod significatur per `basin ex aere,' est quod [7] vocatur volupe et {24} jucundum afficiens cogitationem imaginativam, quae cogitatio est ex meris talibus, quae sunt {25}terrestria, corporea, et mundana, et dinoscitur ab aliis jucundis per id quod non spectet alios usus quam qui sunt {26}sui aut propter se, nam sensualis homo est in amore sui et mundi {27}, et jucunda quae ei, sunt illorum amorum; (s){28}et quia amores sensualis hominis tales sunt, patet quod ille prae aliis sollers in ratiocinando sit, et in agendo propter lucra et honores; corpus enim ejus flagrat ex igne illius amoris, ac ille ignis accendit lumen, quod vocatur lumen naturale; et cum hoc usque ad splendorem accensum est, tunc lux caeli, quae interioris hominis est, prorsus obscuratur; inde quae {29}hujus lucis sunt, quia in caligine, dicuntur nihil esse; aliter apud illos qui ex igne caeli agunt, et ex luce inde cogitant.(s) Ex his constare potest quid intelligitur per bonum sensualis, quod significatur per basin labri ex aere. @1 est sensuali$ @2 i, ut mox supra ostensum$ @3 seu ultimo, quod id sit sensuale externum constat ex illis quae de sensuale externo hominis passim ostensa est$ @4 i et$ @5 i sit$ @6 i est$ @7 d et i quare$ @8 i externum$ @9 cum brutis commune est$ @10 ita$ @11 inde solum cogitur$ @12 i etiam$ @13 inde patet quod$ @14 describitur ulterius per bases labrorum, quae juxta Templum posita erant, quae describuntur, ideo super clausuris decem labra juxta Templum$ @15 et$ @16 Before mundus$ @17 quod contrarium sit Divino ordini, constare potest ex illis qui ex sensuali suo, hoc est, ex se et non ex Domino in illa quae coeli sunt, intrant$ @18 i et$ @19 i talia$ @20 i sunt$ @21 sunt plerique ex illis, sicut quidem bestiae, astuti et solertes in agendo et ratiocinando; et solertes sed usque non vident aliquid verum ex luce veri$ @22 In A all that is written from here to illorum amorum in the last line of the page is crossed through. In m is written apart blad ( = on a separate sheet) but no rewriting of this section appears in A. Differences between the deleted section of A and what appears in I are shown here in notes 6-10.$ @23 loci citati$ @24 i est$ @25 ex corpore$ @26 proprii appetitus et voluptates$ @27 i est propter se,$ @28 Et quia amor illorum talis est, et inde voluptas, patet, quod prae aliis solertes in ratiocinando sint$ @29 illius$


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church