42. [V. DE DIVINA TRINITATE] CAPUT QUARTUM. QUOD TRINITAS DEI POST MUNDUM CREATUM FACTA SIT, ET ACTUALITER IN PLENITUDINE TEMPORIS, ET TUNC IN DEO INCARNATO, QUI EST DOMINUS, SALVATOR JESUS CHRISTUS. 1. Quod Trinitas Dei ante mundum creatum non exstiterit, nec potuerit existere tum quod sint tria essentialia unius Personae in Deo Homine, ex quibus praedicatur Trinitas Dei, supra ostensum est. 2. Quod Deus ut Verbum in mundum venerit, et in Maria Virgine assumpserit Humanum, et quod Sanctum inde natum sit vocatum "Filius Altissimi," Filius Dei," "Filius Unigenitus," ex Verbo Veteri ubi praedicitur, et ex Verbo Novo ubi describitur, notum est. 3. Cum itaque Deus Altissimus, qui est Pater, per Divinum suum procedens, quod est Spiritus Sanctus, in Virgine Maria concepit Humanum, sequitur quod Humanum ex conceptione illa natum sit Filius, et Divinum concipiens sit Pater, et quod utrumque simul sit Dominus Deus Salvator Jesus Christus, Deus et Homo. 4. Sequitur etiam quod Divinum Verum, quod est Verbum, in quo Divinum Bonum, a Patre, fuerit semen, ex quo Humanum conceptum est. Ex semine est anima, et per animam est corpus. 5. Ad confirmationem memorabitur hoc arcanum :-quod origo spiritualis omnis seminis humani sit verum ex bono; sed non Divinum Verum ex Divino Bono, in sua essentia infinita et increata ut in Domino, sed in Sua forma finita et creata. (Videantur Deliciae Sapientiae de Amore Conjugiali, n. 220, 245.) 6. Notum est quod anima adjungat sibi corpus quod sibi inserviat ad operandum usus, et quod se postea conjungat corpori sicut inservit, et hoc usque dum anima fit corporis et corpus animae. Hoc est quod Dominus dicit,-quod sit in Patre, et Pater in Ipso. 7. Ex his consequitur quod Trinitas Dei post mundum creatum facta sit, et tunc in Deo Incarnato, qui est Dominus Salvator Jesus Christus.