True Christian Religion (Chadwick) n. 508

Previous Number Next Number See English 

508. {*}Sextum Memorabile :- Quodam die apparuit mihi Templum magnificum [1]formae quadratae, cujus tectum erat instar coronae, [2]arcuatum supra, et elevatum circum circa. Parietes ejus erant continuae fenestrae ex crystallis, porta ex substantia margaritica. Intus ad latus meridionale occidentem versus erat suggestum, super quo ad dextrum jacuit Verbum apertum cinctum sphaera lucis, cujus splendor totum suggestum circuibat et illuminabat. In medio Templi erat adytum, ante quod velum, sed nunc sublatum, ubi stetit cherubus ex auro cum ense huc illuc se vibrante in manu. [2.] Haec dum conspicatus sum, in meditationem meam, quid singula illa significarent, influxit; videlicet, quod templum illud significaret Novam Ecclesiam; porta ex substantia margaritica introitum in illam; fenestrae ex crystallis, veritates, quae illustrabant illam; suggestum sacerdotium et praedicationes; Verbum super illo apertum, et superiorem partem suggesti illuminans, sensum ejus internum qui spiritualis est, revelatum; adytum in medio templi, conjunctionem illius ecclesiae cum caelo angelico; cherubus ex auro inibi, Verbum in sensu litterae; ensis se vibrans in manu ejus significabat quod hic sensus huc illuc verti possit, modo hoc fit applicate ad quandam veritatem; quod velum ante cherubum esset sublatum, significabat quod nunc patefactum sit Verbum. [3.] Postea, cum propius accessi, vidi Scripturam super porta, hanc, Nunc licet; quod significabat, quod nunc liceat intellectualiter intrare in arcana fidei. Ex hac Scriptura visa incidit in cogitationem meam, quod valde discriminosum sit intellectu intrare in dogmata fidei, quae ex propria intelligentia, et inde ex falsis, conflata sunt, et plus adhuc illa ex Verbo confirmare; inde occluditur intellectus superius, et pedetentim inferius, in tantum, ut theologica non modo fastidiantur, sed etiam oblitterentur, quemadmodum scriptura chartae tineis, et lana panni blattis; permanente solum intellectu in politicis quae spectant vitam suam in dominio ubi est, et in civilibus quae functionis ejus sunt, et in domesticis quae ejus domus sunt, ac in his et illis continue osculatur naturam, et illam ex illecebris voluptatum ejus amat, sicut idololatra aureum sculptile in suo gremio. [4.] Nunc quia dogmata in ecclesiis Christianis hodiernis non ex Verbo, sed ex propria intelligentia, et inde ex falsis, conflata sunt, et quoque per aliqua ex Verbo confirmata, ideo ex Divina Domini Providentia verbum apud Romano-Catholicos ademptum est laicis, et apud Protestantes illud apertum, sed usque occlusum per commune oris illorum effatum quod intellectus captandus sit sub obedientia fidei illorum. [5.] At in Nova Ecclesia fit inversum, in hac licitum est intellectu ingredi et penetrare in omnia ejus secreta, et quoque per Verbum confirmare illa; causa est, quia doctrinalia ejus sunt continuae veritates a Domino per Verbum detectae, et confirmationes illarum per rationalia efficiunt, ut intellectus aperiatur supra plus et plus, et sic elevatur in lucem, in qua sunt angeli caeli; et lux illa in sua essentia est veritas, et in hac luce agnitio Domini pro Deo caeli et terrae splendet in sua gloria. Hoc intelligitur per scripturam super porta templi, Nunc licet; et quoque per quod velum adyti ante cherubum sublatum sit: canon enim Novae Ecclesiae est, quod falsitates occludant intellectum, et quod veritates aperiant illum. [6.] Post haec vidi sicut infantem supra caput, tenens in manu chartam. Ille sicut ad me appropinquavit. succrevit in staturam mediocris hominis. Erat angelus e caelo tertio, ubi omnes e longinquo apparent sicut infantes. Dum apud me erat, porrexit mihi chartam; sed quia litteris circinnatis, qualibus in illo caelo, scripta erat, restitui, et petii, ut ipsi expromerent sensum verborum ibi vocibus adaequatis ideis cogitationis meae. Et retulit, "Hoc ibi scriptum est: `Intrate posthac in mysteria Verbi hactenus occlusi; nam singulae veritates ejus sunt totidem specula Domini." @*NOTA EDITORIS :- In principe editione hoc Memorabile inclusum est signis citations.$


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church