True Christian Religion (Chadwick) n. 16

Previous Number Next Number See English 

16. Hic adjiciam unum Memorabile: - Vidi aliquos novos advenas e mundo naturali in mundum spiritualem, inter se loquentes de tribus Personis Divinis ab aeterno; fuerunt canonici, et unus ex illis episcopus. Hi ad me accesserunt, et post aliquem sermonem de mundo spirituali, de quo antea non quicquam sciverant, dixi, "Audivi vos loquentes de tribus Personis Divinis ab aeterno; et quaeso, ut magnum hoc mysterium secundum ideas Vestras, quas cepistis in mundo naturali, e quo nuper Venistis, aperiatis." Et tunc primas me intuens, dixit, "Video quod sis laicus; quare ideas cogitationis meae de magno hoc mysterio aperiam, et docebo. Ideae meae fuerunt, et adhuc sunt, quod Deus Pater, Deus Filius et Deus Spiritus Sanctus, in medio caelo super magnificis et altis soliis seu thronis sedeant; Deus Pater super throno ex obryzo auro, cum sceptro in manu; Deus Filius ad dextram Ipsius super throno ex purissimo argento, cum corona super capite; et Deus Spiritus Sanctus juxta illos super throno ex splendido crystallo, tenens columbam in manu; et quod circumcirca illos in triplici ordine pensiles lampades ex lapidibus pretiosis coruscarent; et quod e longinquo ab hoc circo starent innumerabiles angeli, omnes adorantes et glorificantes: et insuper, quod Deus Pater cum suo Filio jugiter de justificandis colloquatur; et quod inter se decernant et sanciant, quinam in terris digni essent, quos inter angelos recepturi, ac vita aeterna coronaturi sint: et quod Deus Spiritus Sanctus ex auditis illis quoad nomina, illico percurrat terrarum orbem ad illos, Secum ferens dona justitiae, totidem auctoramenta salutis pro justificandis; et actutum ut advenit et afflat, dissipet peccata, sicut ventilator fumum e fornace, et hanc dealbat; et quoque aufert e cordibus durities lapidis, et infert mollities carnis, et simul innovat spiritus seu mentes eorum, et generat e novo, ac facies infantiles illis inducit; et denique obsignat frontes eorum signo crucis, et vocat electos et Filios Dei." Hoc sermone finito primas ille ad me dixit, "Ita illud magnum mysterium in mundo enodavi; et quia plerique ex nostra ordine ibi illis meis effatis adplauserunt, persuasus sum quod etiam tu, qui laicus es, illis fidem adjungas," [2.] Postquam illa a primate dicta sunt, inspexi illum et simul canonicos cum illo, et animadverti quod omnes pleno assensu faverent: quare exorsus sum respondere, et dixi," Expendi tuae fidei enuntiata, et ex illis collegi, quod de Deo Triuno prorsus naturalem et sensualem, immo materialem ideam, captaveris et foveas, ex qua inevitabiliter fluit idea trium Deorum. Estne sensualiter cogitare de Deo Patre, quod sedeat super throno cum sceptro in manu? et de Filio, quod super suo throno cum corona super capite? et de Spiritu Sancto, quod super suo cum columba in manu, et quod secundum auscultata percurrat terrarum orbem? Et quia talis idea inde resultat, non possum dictis tuis adjungere fidem; ego enim ab infantia mea non potui in mentem meam aliam ideam quam unius Dei admittere, et cum hanc solum admisi et retineo, cadunt apud me omnia illa quae dixisti. Et tunc vidi, quod per `thronum,' super quo Jehovah secundum Scripturam dicitur sedere, intelligatur regnum, per `sceptrum et coronam regimen' et dominium, per `sedere id dextram' omnipotentia Dei per Humanum suum; et quod per Illa, quae de Spiritu Sancto perhibentur, operationes Divinae Omnipraesentiae. Assume, domine, si placet, ideam unius Dei, et illam rite volve in ratiocinio tuo, et tandem perspicue deprehendes, quod ita sit. [3.] Vos quidem etiam dicitis, quod Deus unus sit, et hoc quia essentiam facitis unam et quoque individuam trium illarum personarum; atqui non permittitis ut aliquis dicat quod unus ille Deus sit una Persona, sed quod usque sint tres, et hoc facitis, ne idea trium deorum, qualis vestra est, pereat; et quoque addicatis cuivis proprietatem separatam ab alterius; annon sic essentiam vestram Divinam dividitis? Quando ita est, quomodo dicere potestis et simul cogitare quod unus Deus sit? Ignoscerem, si dixeritis quod unum Divinum sit. Quomodo quis. dum audit quod Pater sit Deus, Filius sit Deus, Spiritus Sanctus sit Deus, et quod unaquaevis Persona singulatim sit Deus, potest cogitare quod unus Deus sit? Estne contradictio, cui fides nusquam adjungi potest? Quod non dici possit unus Deus, sed simile Divinum, illustrari potest per haec: de pluribus hominibus, qui simul unum senatum, synedrium, aut concilium conformant, non potest dici quod unus homo sint; sed dum omnibus et singulis una sententia est, potest dici quod unum sentiant: nec potest de tribus adamantibus unius substantiae dici quod unus adamas sint, sed quod unum quoad substantiam sint; et quoque quisque adamas ab altero differat pretio secundum proprium pondus; sed non ita si unus sit, et non tres. [4.] Ast percipio, quod tres Divinas personas. quarum unaquaevis per se seu singulatim Deus est, dicatis unum Deum, et injunxeritis ut quisque in ecclesia ita loquatur, propter causam, quia ratio illustrata et sana in universo terrarum orbe agnoscit quod unus Deus sit; et ideo pudore suffunderemini, si non etiam vos loqueremini similiter. At usque dum unum Deum pronuntiatis, tametsi cogitatis tres, non tamen pudor ille intrahit binas illas voces in os, sed eloquimini." His dictis et auditis recessit episcopus cum suis canonicis, et in recedendo convertit se, et voluit exclamare. Est unus Deus; sed non potuit, quia cogitatio ejus retraxit linguam ejus; et tunc diducto ore afflavit, "Tres Deos." Adstantes, hoc portento viso riserunt cum cachinno, et abiverunt.


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church