Apocalypse Explained (Whitehead) n. 248

Previous Number Next Number See English 

248. (Vers. 20.) "Ecce sto ad ostium et pulso."--Quod significet praesentiam Domini perpetuam, constat ex Significatione "ostii" seu "januae," quod in supremo sensu sit Dominus quoad intromissionem in caelum aut in ecclesiam, et in sensu interno verum ex bono quod ab Ipso, quia homo per id intromittitur (de qua supra, n. 208); hic quia dicitur a Domino, "Ecce sto ad ostium et pulso," significatur perpetua Ipsius praesentia, et simul perpetua Ipsius voluntas quod velit intromittere; et quoque intromittit omnes et Se conjungit omnibus qui Ipsum recipiunt, quod fit per vera ex bono seu per fidem ex charitate; quare sequitur, "Si quis audiverit vocem meam et aperuerit ostium, intrabo ad illum, et cenabo cum illo et ille Mecum." Quia "ostium" dicitur, etiam dicitur "pulsare;" et per id significatur perpetua voluntas Se conjungendi cum homine et communicandi cum illo felicitates caeli: quod ita sit, ex eo constare potest, quod in Domino sit Divinus Amor, ac Divinus Amor est velle dare omne suum aliis, ac velle ut recipiant Ipsum; et hoc quia non fieri potest aliter quam per receptionem boni et veri seu amoris et fidei ab homine, quoniam haec sunt Divina quae procedunt ab Ipso et recipientur, et quia Divina sunt est Ipse in illis, ideo conjunctio Domini cum angelis et hominibus est per vera ex bono seu per fidem ex amore. Haec velle dare et implantare homini in specie significatur per "Sto ad ostium et pulso."

[2] Sunt duo quae in libero hominis sunt, ex perpetua praesentia Domini, et ex perpetua Ipsius voluntate Se conjungendi cum illo:--Primum quod inde est in libero hominis, est quod ei sit copia et facultas bene cogitandi de Ipso et de proximo; quisque enim de Domino et de proximo bene aut male cogitare potest; si bene cogitat aperitur ostium; si male, clauditur: bene cogitare de Domino et de proximo non est ab homine et ejus proprio, sed a Domino, qui perpetuo praesens est et per perpetuam praesentiam dat ei illam copiam et facultatem; at male cogitare de Domino et de proximo est ab ipso homine et ejus proprio. Alterum quod in libero hominis est ex perpetua praesentia Domini apud illum, et ex perpetua voluntate Ipsius conjungendi Se cum illo, est quod possit abstinere a malis; et quantum abstinet tantum aperit Dominus ostium et intrat; non enim potest Dominus aperire et intrare quamdiu mala in cogitatione et voluntate hominis sunt, nam haec obstant et claudunt. Datum etiam est a Domino scire mala cogitationis et voluntatis, tum vera per quae discutienda sunt; nam datum est Verbum, ubi illa retecta sunt.

[3] Ex his constare potest quod nihil desit quin homo reformari possit si velit; omnia enim media reformationis relicta sunt homini in ejus libero: sed probe sciendum est quod liberum illud sit a Domino, ut supra dictum est, et inde quod Dominus operetur illa, si homo ex libero, quod cuivis datum est, recipiat; receptio ab homine omnino erit, quod intelligitur per "Si quis audierit vocem meam et aperuerit ostium." Nihil facit quod homo in principio non sciat quod a Domino, quoniam non percipit influxum, modo ex Verbo dein credat quod omne bonum amoris et verum fidei sit a Domino; Dominus enim operatur illa tametsi homo nescit, et hoc ex perpetua Ipsius praesentia, quae significatur per "Sto ad ostium et pulso." In summa, Dominus vult ut homo ex se abstineat a malis et agat bona, modo credat quod facultas ita faciendi non sit ab homine sed a Domino: vult enim Dominus ut receptio sit apud hominem; et receptio non aliter datur quam ut homo sicut ex se faciat, tametsi est ex Domino; sic etiam datur apud hominem reciprocum, quod est nova ejus voluntas.

[4] Ex his constare potest quantum falluntur qui dicunt quod homo justificetur et salvetur per solam fidem, quia non potest bonum facere a se. Quid hoc foret aliud quam remittere manus, et exspectare immediatum influxum? Is qui hoc facit, prorsus nihil recipit. Errant etiam qui credunt se posse disponere ad influxum per preces, adorationes et externa cultus: haec nihil faciunt, nisi homo abstineat a cogitando et faciendo mala, et per vera ex Verbo se sicut a se ducat ad bona quoad vitam; si homo haec facit tunc se disponit; et tunc preces, adorationes et externa cultus coram Domino valent. (De his plura videantur in opere De Caelo cf Inferno, n. 521-527.)


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church