Arcana Coelestia (Elliott) n. 728

Previous Number Next Number See English 

728. Quod 'ad dies septem' {x}significet hic principium tentationis, constat ex sensu interno omnium quae in hoc versu, quod agatur de tentatione hominis qui 'Noahus' vocatur; in genere agitur tam de tentatione illius quam de totali vastatione eorum qui fuerunt ab Antiquissima Ecclesia et tales facti; quare 'ad dies septem' non modo significat principium tentationis, sed etiam finem vastationis: quod 'ad dies septem' illa significent, causa est quia septem est numerus sanctus, ut prius dictum et ostensum, vers. 2 hujus capitis, et cap. iv 15, 24, et n. 84-87: significat Adventum Domini in mundum, tum adventum Ipsius in gloriam; in particulari omnem Ipsius adventum: omnis Ipsius adventus secum habet quod sit principium iis qui regenerantur, et finis eorum qui vastantur; ita homini hujus Ecclesiae adventus Ipsius fuit principium tentationis; nam cum tentatur homo, tunc incipit novus fieri et regenerari; et simul fuit finis eorum qui ab Antiquissima Ecclesia tales facti ut non potuissent aliter quam perire; sicut cum Dominus in mundum venit, tunc Ecclesia in ultima sua vastatione fuit, et tunc nova facta: quod 'ad dies septem' illa significent, constat apud Danielem, Septimanae septuaginta decisae sunt super populum tuum et super civitatem sanctitatis tuam, ad {1}consummandum praevaricationem et ad obsignandum peccata et ad expiandum iniquitatem et ad adducendum justitiam saeculorum; et ad obsignandum visionem et prophetam, et ad ungendum Sanctum Sanctorum: et scies et perCipies ab exitu Verbi ad restituendum et ad aedificandum Hierosolymam, usque ad Messiam Principem SEPTIMANAE SEPTEM, ix 24, 25;

ibi 'septimanae septuaginta, et septimanae septem' significant simile ac dies septem, nempe Adventum Domini; sed quia ibi manifesta prophetia, designantur tempora adhuc sanctius et certius per septenarios numeros; inde constat quod 'septem' ita applicata temporibus significent non solum Adventum Domini, sed etiam tunc principium novae Ecclesiae, per verba, quod 'ungeretur Sanctus Sanctorum' et quod 'restitueretur et aedificaretur Hierosolyma': tum simul ultimam vastationem, per verba, quod 'septimanae decisae sint super civitatem sanctitatis ad {x}consummandum praevaricationem, et ad obsignandum peccatum:' similiter alibi in Verbo, ut apud Ezechielem ubi de se, Veni ad captivitatem {x}Tel-abib, sedentes ad fluvium Kebar, et sedi ibi septem dies, obstupescens inter illos; et fuit a fine septem dierum, et fuit verbum Jehovae ad me, iii 15, 16;

ubi 'dies septem' quoque pro principio visitationis, nam post dies septem, cum sedit apud eos qui in captivitate, factum est verbum Jehovae ad illum: apud eundem, Sepelient Gogum, propterea ut mundent terram septem mensibus,...a fine septem mensium perscrutabuntur, xxxix 12, 14;

ubi similiter pro termino ultimo vastationis, et primo visitationis: apud Danielem, Cor Nebuchadnezzaris ab homine mutabunt, et cor bestiae dabitur ei,...et septem tempora transibunt super eum, iv 13, 22, 29[A V. 16, 25, 32];

pariter pro fine vastationis, et principio novi hominis. Septuaginta anni captivitatis Babylonicae idem repraesentarunt; sive septuaginta, sive septem, idem involvunt; ut si septem dies, vel septem anni, vel septem saecula, quae faciunt septuaginta annos; vastatio repraesentata erat per annos captivitatis; principium novae Ecclesiae repraesentatum per liberationem et reaedificationem templi. Per servitium Jacobi apud Labanem similia quoque repraesentata sunt, ubi haec, Serviam tibi septem annis pro Rachele,...et servivit septem annis:...dixit Laban, Imple septimanam hanc, et dabimus etiam tibi illam pro servitio quod servias mecum adhuc septem annis aliis; et fecit Jacobus ita, et implevit septimanam hanc, Gen. xxix 18, 20, 27, 28;

ubi 'septem annorum servitium' simile involvit, tum post dies annorum septem quod conjugium et libertas; tempus horum septem annorum vocabatur septimana, sicut etiam apud Danielem. Simile quoque repraesentabat quod mandatum, ut 'circumirent urbem Jericho septem vicibus,' et caderet murus, et dicitur quod Die septimo surrexerint sub auroram, et circumiverint urbem, secandum morem, septem vicibus,...et factum vice septima clanxerunt septem sacerdotes septem buccinis, et cecidit murus, Jos. {x}vi 10-20;

quae nisi talia etiam significavissent, nusquam mandatum fuisset quod septies circumirent, et septem sacerdotes et septem buccinae essent. Ex his et pluribus aliis locis, ut apud Job. ii 13; Apoc. xv 1, 6, 7; xxi 9, constare potest quod 'ad dies septem' significent principium novae Ecclesiae, et finem veteris; hic quia tam de homine Ecclesiae quae Noahus vocatur, et de ejus tentatione agitur, quam de posteritate ultima Ecclesiae Antiquissimae quae se perdidit, per 'a diebus adhuc septem' non aliud significari potest quam principium tentationis Noahi, et finis Antiquissimae Ecclesiae seu devastatio ultima et exspiratio. @1 I has consumandum, Sch. consumendum.$


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church