5044. `Et dedit princeps domus carceris': quod significet verum gubernans in statu tentationum, constat (c)ex significatione `principis' quod sit verum primarium, ita gubernans, de qua sequitur; et ex significatione `domus carceris' quod sit vastatio falsi, proinde tentatio, de qua supra n. 5038, 5039, (x)5043; quid verum gubernans in statu tentationum, primo dicendum: apud omnes qui in tentationibus sunt, influit verum a Domino, quod regit et gubernat cogitationes; id erigit illos quoties in dubitationes et quoque in desperationes labuntur; verum illud gubernans est id verum et tale verum quod ex Verbo vel ex doctrina didicerunt, et ipsi apud se confirmarunt; alia vera quidem etiam tunc revocantur sed non gubernant interiora eorum; quandoque id verum quod gubernat, non sistitur conspicue ante intellectum sed latet in obscuro et usque gubernat; influit enim Divinum Domini in illud, et sic tenet interiora mentis in illo, quapropter cum illud in lucem venit, accipit ille qui in tentatione est, consolationem, et sublevatur; [2] non est ipsum illud verum, sed est affectio illius veri per quam Dominus gubernat illos qui in tentationibus sunt {1};
Divinum enim non influit nisi in illa quae sunt affectionis; verum quod in interioribus hominis implantatum et irradicatum est, implantatum [et] irradicatum est per affectionem, et prorsus nihil absque affectione; verum quod per affectionem implantatum et irradicatum est, hoc haeret, et revocatur per affectionem et cum sic verum illud revocatur, sistit {2} affectionem ei conjunctam quae affectio est reciproca hominis. Quia ita cum homine qui in tentationibus est, se habet, ideo nullus in tentationem aliquam spiritualem admittitur priusquam in adulta aetate est et imbuerat ita aliquod verum per quod gubernari queat; si non id, succumbit, et tunc status ejus posterior fit pejor priore. Ex his constare potest quid intelligitur per verum gubernans in statu tentationum, quod significatur per `principem domus carceris'. [3] Quod `princeps' sit primarium verum, est quia `rex' in sensu interno significat ipsum verum, n. 1672, 1728, 2015, 2069, 3009, 3670, 4575, 4581, 4789, 4966; inde `principes' quia sunt regis, significant primaria illius veri; quod principes illa significent, videatur n. 1482, 2089; sed quia ibi ex aliis locis in Verbo non ita ostensum est, licet hic aliqua afferre; apud Esaiam,
Puer natus est nobis, filius datus est nobis, super cujus humero principatus:... princeps pacis, multiplicans {3} principatum, et pacem, non erit finis, ix 5, 6 [A.V. 6, 7];
ibi de Domino; `principatus super humero' est omne Divinum Verum in caelis ab Ipso, caeli enim distincti sunt in principatus secundum vera ex bono, inde quoque angeli vocantur principatus;
`pax'est status beatitudinis in caelis afficiens bonum et verum ab intimis, n. 3780, inde Dominus vocatur `princeps pacis' et dicitur `multiplicans principatum et pacem, quibus non finis': [4] apud eundem,
Stulti sunt principes Zoanis, sapientes, consiliarii Pharaonis:... quomodo dicitis ad Pharaonem, Filius sapientum ego, filius regum antiquitatis?... infatuati principes Zoanis, decepti principes Noph; et seduxerunt Aegyptum angularem lapidem tribuum, xix 11, 13;
ibi de Aegypto, per quam significatur scientificum Ecclesiae, n. 4749, ita verum naturale quod ultimum ordinis est, quare etiam Aegyptus hic vocatur `angularis lapis tribuum'; `tribus' enim sunt omnia veri in uno complexu, n. 3858, 3862, 3926, 3939, 4060; hic autem `Aegyptus' est scientificum quod pervertit vera Ecclesiae, ita vera in ultimo ordinis falsificata, quae sunt `principes Zoanis et principes Noph'; quod dicat se `filium regum antiquitatis' est quia scientifica ibi fuerunt ex veris Antiquae Ecclesiae; ipsa vera significantur per `reges', ut supra ostensum, et vera Ecclesiae Antiquae per `reges antiquitatis': [5] apud eundem,
Asshur non rectum cogitat, et cor illius non rectum meditatur, nam ad perdendum cor ejus, et ad exscindendum gentes non paucas, nam dicit, Nonne principes mei sunt reges? x 7, 8;
`Asshur' pro ratiocinatione de veris Divinis, unde falsitates, ita pro ratione perversa, n. 1186; vera inde falsificata seu falsa, quae per ratiocinationem fiunt et apparent (o)sicut ipsissima vera, significantur per quod dicat `nonne principes mei sunt reges?';
quod `Asshur' sit ratiocinatio, et quod `principes qui {4} reges', sint primaria falsa quae creduntur esse ipsissima vera, non videri potest et inde {5} credi quamdiu mens in sensu litterae historico tenetur, et adhuc minus si in negativo est quod sanctius quid et universalius Verbo Divino insit, quam quod in littera apparet; cum tamen in sensu interno per `Asshurem' nihil aliud quam ratio (c)et ratiocinatio in Verbo intelligitur, et per `reges' ipsa vera, perque `principes' primaria veri; ignoratur etiam in caelo quid Asshur, et quoque angeli (t)a se rejiciunt ideam regis et principis, et cum appercipiunt illam apud hominem, transferunt illam ad Dominum, et percipiunt id quod procedit a Domino et quod est Domini in caelo, nempe Divinum Verum a Divino Bono Ipsius: [6] apud eundem,
Cadit Asshur gladio non viri, et gladius non hominis comedet illum,... etiam petra ejus prae formidine transibit, et consternabuntur a vexillo principes ejus, xxxi, 8, 9;
ibi etiam de Aegypto, quae est scientificum (o)Ecclesiae perversum;
ratiocinatio a scientificis de veris Divinis unde perversio et falsificatio, est `Asshur'; vera illa perversa et falsificata sunt `principes'; (m)`gladius quo (o)Asshur cadet' est falsum pugnans et vastans verum, n. 2799,
Fiet vobis robur Pharaonis in pudorem et fiducia in umbra Aegypti in ignominiam, cum fuerint in Zoan principes ejus, xxx 3, 4;
[7] `in Zoan principes' pro veris falsificatis, ita pro falsis, ut supra: apud eundem,
Possidebunt eam platea et anataria, ac noctua et corvus habitabunt in ea; extendet super eam lineam inanitatis et per habitabunt nobiles ejus non ibi, regnum vocent, et perpendicula vastitatis; nobilis ejus non ibi, regnum vocent, et omnes principes ejus erunt nihil, xxxiv 11, 12;
`platea, anataria, noctua, corvus' pro generibus falsi quae existunt cum vera Divina quae in Verbo, nihili fiunt; desolatio et vastatio veri significatur per `lineam inanitatis et perpendicula vastitatis', et falsa quae illis primaria vera, per principes':
apud eundem,
Profanos reddam principes sanctitatis, et dabo in devotionem Jacobum, et Israelem in opprobria, xliii 28;
`profanos reddere principes sanctitatis' pro sancta vera;
exstirpatio veri Ecclesiae externae et internae significatur per `dare in devotionem Jacobum, et Israelem in opprobria'; quod `Jacob' sit Ecclesia externa et `Israel' interna, videatur n. 4286:
apud Jeremiam,
Intrabunt per portas civitatis hujus reges et principes sedentes super throno Davidis, equitantes in curru et super equis, ipsi et principes illorum, xvii 25;
qui Verbum in, sensu historico hic intelligit, is non scire potest quod aliquid altius et sanctius in his reconditum sit quam quod reges et principes intrabunt per portas civitatis in curru et super equis, et colligit inde quod significetur regni duratio, sed qui novit quid in sensu interno significat civitas, quid reges, quid principes, quid thronus Davidis, et quid equitare in curru et super equis, is videt altiora et sanctiora ibi; `civitas' enim seu Hierosolyma significat regnum Domini spirituale, n. 2117, 3654; `reges' Divina Vera, ut supra ostensum;
`principes' primaria veri, `thronus Davidis' caelum Domini, n. 1888, `equitare in curru et super equis' intellectuale spirituale Ecclesiae, n. 2760, 2761, {6} 3217: [9] apud eundem,
Gladie contra Chaldaeos,... et contra habitatores Babelis, et contra principes ejus, et contra sapientes ejus; gladie contra mendaces,... gladie contra equos ejus, et contra currus ejus, l 35-37;
`gladius' pro vero pugnante contra falsum, et pro falso pugnante contra verum et id vastante, n. 2799, 4499; `Chaldaei' pro illis qui profanant vera {7}, et `habitatores Babelis' qui profanant bonum, n. 1182, 1283, 1295, 1304, {8} 1307, 1308, 1321, 1322, 1326, 1327 f; `principes' pro falsis quae illis primaria vera; `equi' pro intellectuali Ecclesiae, `currus' pro doctrinali ejus, quorum vastatio significatur per `gladium contra equos et contra currus':
[10] apud eundem,
Quomodo obnubilat in ira Sua Dominus filiam Zionis, absorpsit Dominus, non pepercit omnibus habitaculis Jacobi, destruxit in excandescentia Sua munimenta filiae Jehudae, projecit in terram, profanavit regnum et principes ejus;... subsederunt iri terram portae {9}, et confregit vectes {9}, rex et principes {9} inter gentes, Thren. ii 1, 2, 9;
`filia Zionis et {10} Jehudae' pro Ecclesia caelesti, hic pro illa destructa; `regnum' pro veris doctrinae ibi, n. 2547, 4691; `rex' pro ipso vero, `principes' pro primariis ejus: [11] apud eundem,
Cutes nostrae sicut clibanus denigratae sunt propter procellas famis, mulieres in Zione compresserunt, virgines in urbibus Jehudae, principes manu eorum suspensi sunt, Thren. v 10-12;
`principes manu eorum suspensi' pro quod vera profanata, suspensio enim repraesentabat damnationem profanationis; et quia suspensio illam {11} repraesentabat, etiam mandatum (o)est
Cum populus scortatus post Baalpeorem et adorarent deos eorum, ut principes suspenderentur ante solem, Num. xxv 1-3, [4];
`scortari enim post Baalpeorem et adorare deos eorum' erat profanare cultum: apud Ezechielem
Rex lugebit, et princeps induetur stupore, et manus populi terrae perterrebuntur, ex via (c)illorum agam cum illis, vii 27;
`rex' similiter pro vero in genere, et `princeps' pro primariis ejus: [12] apud eundem,
Princeps qui in medio eorum super humero portabitur sub tenebras et exibit, parietem perfodient ad educendum per eum, facies ejus obvelabit ut non videat ad oculum ille terram, xii 12;
quod `princeps' hic non sit princeps, manifeste patet, sed quod `sit' verum Ecclesiae, de quo cum dicitur quod `super humero portabitur sub tenebras', est quod omni potentia deferatur {12} inter falsa, `tenebrae' enim sunt falsa; `facies obvelare' est quod verum prorsus non videatur; ut `non videat ad oculum terram' est quod nihil Ecclesiae; quod `terra' sit Ecclesia, videatur n. 662, 1066, 1067, 1262, 1413, 1607, 1733, 1850, 2117, 2118 f, 2928, 3355, 4447, 4535: apud Hosheam,
Dies multos sedebunt filii Israelis, non rex et non princeps, et non sacrificium, et non statua, et non ephodus, et non teraphim, iii 4:
[13] et apud Davidem,
Tota gloriosa filia regis intus, et de implexis auri vestis ejus, in acupictis adducetur regi, loco patrum tuorum erunt filii tui, pones eos in principes in universa terra, Ps. xlv 14, 15, 17 [A. V. 13, 14, 16];
`filia regis' est regnum Domini spirituale; regnum Ipsius spirituale dicitur a vero Divino Domini, quod ibi {13} describitur per `vestem ex implexis auri et ex acupictis'; `filii' sunt vera illius regni quae a Divino Domini, quae `principes,' hoc est, primaria erunt. Per `principem', de quo et de cujus possessione in Nova Hierosolyma et in nova terra agitur apud Ezechielem xlv 3; xiv 7, 8, 17; xlvi 8, 10, 12, 16, 18; xlviii 21, significatur in genere verum quod a Divino Domini; per `Novam enim Hierosolymam' ibi, et per `Novum Templum', et per novam terram' intelligitur regnum Domini in caelis et in terris, quod (o)ibi per repraesentativa qualia alibi in Verbo, describitur.
@1 per quod Dominus gubernat illos qui in tentationibus sunt sed est affectio illius veri$ @2 i quoque$ @3 Sch has multiplicanti which S has in 3780 and 5575; but here he intended multiplicans as the later explanation shows. The difference is that between `endless multiplying of sovereignty and peace' and the `multiplying of endless sovereignty and peace.'$ @4 i sunt$ @5 i non$ @6 i 2762$ @7 verum$ @8 i 1306$ @9 i ejus$ @10 i filia$ @11 hanc$ @12 defertur$ @13 quod ab Ipso ibi, quod$