Arcana Coelestia (Potts) n. 4667

Previous Number Next Number See English 

4667. `Habitavit Jacob in terra peregrinationum patris sui in terra Canaan': quod significet Divinum Naturale Domini quod concordans sub Divino Bono Rationali, constat a significatione `habitare' quod sit vivere, de qua n. 1293, 3384, 3613, 4451; ex repraesentatione `Jacobi' quod in supremo sensu sit Divinum Naturale Domini, de qua n. 3305, 3509, 3525, 3544, 3576, 2599, 3775, 4009, 4234, 4286, 4538, 4570; ex repraesentatione `Jishaki' qui hic est pater, quod sit Divinum Rationale Domini quoad bonum, de qua n. 1893, 2066, 2630, 3012, 3194, 3210; et ex significatione `terrae Canaanis' quod in supremo sensu sit Divinum Humanum Domini, de qua n. 3038, 3705; inde nunc est quod `habitavit Jacob in terra peregrinationum patris sui in terra Canaan' sit Divinum Naturale Domini vivens simul seu concordans sub Divino Bono Rationali, in Divino Humano. Actum est prius ad cap. xxxv vers. 22-26 de Naturali Domini quod in illo nunc omnia Divina essent, videatur n. 4602-4610; et ad ejusdem capitis versus sequentes 27-29 de conjunctione Divini Naturalis Domini cum Divino Rationali Ipsius, videatur n. 4611-4619; hic nunc est clausula, quod nempe Divinum Naturale concordem vitam ageret sub Divino Bono Rationali. [2] Sub Divino Bono Rationali dicitur quia Naturale sub illo vivit, est enim Rationale superius seu interius, aut secundum formulam sollemnem loquendo, est prius; Naturale autem inferius seu exterius, (o)proinde posterius, ita hoc subordinatum illi; immo cum concordant, est Naturale non aliud quam commune Rationalis;

quicquid enim habet Naturale, tunc non est ejus sed est Rationalis;

differentia solum est qualis (o)est inter particularia et eorum commune, seu (o)qualis inter singularia et eorum formam in qua singularia apparent ut unum {1}; notum est eruditis quod finis sit omne in causa, et quod causa sit omne in effectu, sic ut causa sit formatus finis, et effectus sit formata causa, et inde {2} quod effectus prorsus pereat si auferas causam, et causa prorsus pereat si auferas finem, et insuper quod causa sit {3} sub fine, et effectus sub causa; similiter se habet cum Naturali et Rationali. @1 apparet ut unam I$ @2 sic$ @3 interea est causa$


This page is part of the Writings of Emanuel Swedenborg

© 2000-2001 The Academy of the New Church