3858. Quia in nunc sequentibus agitur de duodecim filiis Jacobi, et ex illis ut patribus duodecim tribus Israelis nominatae sunt, in antecessum hic dicendum quid `tribus' significant, et cur duodecim fuerint; nemo adhuc novit arcanum quod in his latet, quia historica Verbi crediderunt nude historica esse, et non in illis plus Divini {1}, quam quod servire potuerint ad applicationes cum de rebus sanctis agitur; inde etiam crediderunt quod duodecim tribus nihil aliud significaverint quam partitiones populi Israelitici in tot distinctas gentes seu familias communes, cum tamen Divina involvant, nempe tot partitiones universales fidei et amoris, proinde quae regni Domini in caelis et in terris sunt, et {2}quidem unaquaevis tribus aliquod universale; quid autem unaquaevis {3}significat, ex mox sequentibus patebit ubi de filiis Jacobi a quibus tribus illae nominatae sunt, agitur; in genere `{5}duodecim tribus' significarunt omnia doctrinae veri et boni, seu fidei et amoris, haec enim, nempe verum et bonum, seu fides et amor, faciunt regnum Domini, nam illa quae sunt veri seu fidei, sunt omne cogitationis ibi, et illa quae sunt boni seu amoris, sunt omne affectionis; et quia Ecclesia Judaica fuit instituta ut repraesentaret regnum Domini, ideo {5}partitiones populi illius in duodecim tribus illa {6}significabant: hoc est arcanum quod prius non detectum fuit; [2]quod `duodecim' significent omnia in genere, prius n. 577, 2089, 2129, 2130 f., 3272 ostensum est; quod autem `tribus' significent illa quae sunt veri et boni, seu fidei et amoris, ita `duodecim tribus' omnia illorum, licet hic antequam de singulis in specie agitur, ex Verbo confirmare; apud Johannem, Civitas sancta Hierosolyma nova habens portas duodecim et super portis angelos duodecim, et nomina scripta quae sunt duodecim tribuum filiorum Israelis; munus civitatis habebat fundamenta duodecim, et in iis nomina duodecim apostolorum Agni. . . . Mensus est civitatem calamo in stadiis duodecies mille, . . . et mensus est murum ejus centum quadraginta quatuor cubitorum, quae est mensura hominis, hoc est, angeli, duodecim portae duodecim margaritae, Apoc. xxi 12, 14, 16, 17, 21;
quod `civitas sancta,' seu Nova Hierosolyma, sit nova Ecclesia Domini, patet a singulis quae ibi; in illis quae praecedunt, agitur de statu Ecclesiae qualis ante finem ejus futurus, hic de nova Ecclesia; et quia ita, sunt `portae, murus, fundamenta' non aliud quam quae sunt Ecclesiae, quae sunt illa quae charitatis et fidei, haec enim Ecclesiam faciunt;[3]inde unicuivis constare potest quod per `duodecim' toties ibi nominata, tum per `tribus,' ut et per `apostolos,' non duodecim, nec tribus, nec apostoli intelligantur, sed quod per `duodecim' omnia in uno complexu, ut ostensum videatur n. 577, 2089, 2129, 2130 f., 3272; similiter per numerum centum quadraginta quatuor, hic enim est duodecies duodecim; et quia per duodecim significantur omnia, inde patet quod per `duodecim tribus' significentur omnia quae sunt Ecclesiae, quae quod sint verum et bonum, seu fides et amor, {7}supra dictum est; similiter per `duodecim apostolos,' per quos quoque quod omnia Ecclesiae, hoc est, omnia fidei et amoris repraesentata sint, videatur n. 2129, 3354, 3488, 3857; inde nunc dicitur numerus ille `mensura hominis, hoc est, angeli,' per quod intelligitur status veri et boni; quod `mensura' sit status, videatur n. 3104; quod `homo' sit id quod Ecclesiae, patet ab illis quae de significatione hominis, n. 478, 479, 565, 768, I871, 1894 dicta sunt, et quoque ex eo quod regnum Domini dicatur Maximus Homo, et hoc ex bono et vero, quae a Domino, de quo ad finem capitum n. 3624-3649, 3741-3750; quod `angelus' sit idem, n. 1705, 1754, 1925, 2821, 3039. [4]Similiter {8}ut apud Johannem, etiam apud Prophetas in Veteri Testamento agitur de nova Hierosolyma, et per illam similiter significatur nova Ecclesia Domini, ut apud Esaiam lxv 18, 19, seq: apud Zachariam xiv;
imprimis apud Ezechielem xl-xlviii, ubi per novam Hierosolymam, per novem Templum, et per novam terram describitur in sensu interno regnum Domini in caelis, et regnum Domini in terris, quod est Ecclesia; ex illis ibi constare potest manifestius quam alibi quid per `terram,' per `Hierosolymam,' per Templum, et per omnia quae ibi significata sunt, et quoque quid per `duodecim tribus,' nam de divisione terra' et `hereditate ejus secundum tribus' agitur, et quoque de `civitate, et ejus muris, fundamento, portis,' et de omnibus quae `Templi' ibi erunt, a quibus solum illa quae de tribubus dicuntur {9}, hic afferre licet, Dixit Dominus Jehovih, Hic est terminus ad quem hereditabitis terram, juxta duodecim tribus Israelis: . . . dividetis terram hanc juxta tribus Israelis; sed fiet, per sortem dividetis eam in hereditatem, et peregrinis peregrinantibus in medio vestri, . . . cum vobis jacient sortem in hereditatem, in medio tribuum Israelis Ezech. xlvii 13, 21-23:
Quoad terram, erit principi ad possessionem in Israele et non affligent amplius principes populum Meum, et terram dabunt domui Israelis secundum tribus eorum, xlv 8:
De hereditatibus, quomodo designatae singulis tribubus, quae ibi etiam nominantur, videatur xlviii i seq.:
et de portis civitatis juxta nomina tribuum Israelis, ibid. vers. 31-34; [5]quod per tribus ibi non (t)tribus intellectae sint, evidenter patet, decem enim tribus jamdum tunc fuerunt per universum terrarum orbem {10}dispersae, et postea nec redierunt, nec usquam redire possunt, nam gentes factae sunt, et tamen singulae nominantur quomodo hereditaturae terram, et qui termini cuivis, quis nempe terminus tribui Danis, vers. 2, quis terminus tribui Asheris, vers. 3, quis Naphtali, Menasheh, Ephraim, Reubenis, Jehudae, et de (t)hereditate Levitarum, quis Benjaminis, quis Shimeonis, quis Jisascharis, Zebulonis, Gadis, ibid. vers. 4-29; tum quoque quod ibi duodecim portae juxta nomina tribuum Israelis, quod portae tres versus septentrionem, Reubenis, Jehudae, Levi; portae tres versus orientem, Josephi, Benjaminis, Danis;
portae tres versus meridiem, Shimeonis, Jisascharis, Zebulonis;
portae tres versus occidentem, Gadis, Asheris, Naphtali, ibid. vers. 31-34; [6]inde patet quod per `duodecim tribus' significentur omnia illa quae sunt regni Domini, proinde quod sint omnia fidei et amoris, quia haec faciunt regnum Domini, ut supra dictum. Quia duodecim tribus omnia regni Domini significabant, etiam duodecim tribus per `castrametationes' et quoque per `profectiones' illud repraesentabant, de quibus apud Mosen Quod castrametarentur juxta tribus circum Tentorium conventus, versus orientem, Judas, Jisaschar, Zebulun; versus meridiem, Reuben, Shimeon, Gad; versus occidentem, Ephraim Menasheh, Benjamin; versus septentrionem, Dan, Asher, Naphtali; et quod sicut castrametati, ita {11}profecti, Num. ii 1 ad fin: quod in his repraesentaverint regnum Domini, patet manifeste {12)a prophetia Bileami, in qua ita, Cum tolleret Bileamus oculos suos, et videret Israelem habitantem juxta tribus, venit super eum spiritus Dei, et edidit enuntiatum suum, et dixit,. . . Quam bona sunt tabernacula tua, Jacob, habitacula tua, Israel, sicut valles plantantur, sicut horti juxta fluvium, sicut santalos plantavit Jehovah, sicut cedros juxta aquas, Num. xxiv 2, 3, 5, 6;
quod Bileamus illa ex Jehovah locutus, manifeste dicitur ibi xxii 8, 18, 19, 35, 38; xxiii 5, 12, 16, 26; xxiv 2, 13. [7]{13}Ex his etiam patet quid per hereditates terrae Canaanis secundum tribus repraesentatum {14}fuerat, de quibus apud Mosen Quod tolleret summam coetus filiorum Israelis juxta domum patrum eorum, a filio viginti annorum, omnis exiens in exercitum Israelis; per sortem distribueretur terra, juxta nomina tribuum patrum eorum accipient hereditatem, Num. xxvi (2), 7-56; (x)xxxiii 54; xxxiv I9-29;
et quod per Joshuam divisa sit terra `per sortem secundum tribus,' Jos. xiii, xv-xix; quod repraesentatum sit regnum Domini, ut dictum, a singulis patet, terra enim Canaan illud significavit, videatur n. 1585, 1607, 3038, 3481, 3705: [8]{14}quod vocentur `exercitus,' et dicatur quod `secundum exercitus castrametarentur, et secundum exercitus proficiscerentur,' Num. ii 4, 6, 8, 11, 13, 15, 19, 21, (22), 23, 26, 28, 30, est quia `exercitus' idem significabat, nempe vera et bona, videatur n. 3448; et `Dominus' Jehovah Zebaoth seu Jehovah Exercituum, n. 3448; `exercitus Jehovae' inde appellati sunt eum exierunt {16}Aegypto, ut apud Mosen, Factum a fine triginta annorum et quadringentorum annorum, factum est in ipso die hoc exirent omnes exercitus Jehovae e terra Aegypti, Exod. xii 41;
quisque scire potest quod qui {17}tales fuerunt in Aegypto, et dein tales in deserto, non appellati sint `exercitus Jehovae' quam repraesentative in nullo enim bono nec vero fuerunt, pessima gens inter omnes. [9]Inde quoque manifeste patet quid per nomina duodecim tribuum in pectorali Aharonis, quod Urim et Thummim dictum, significatum sit, de quo ita apud Mosen, Erunt ibi quatuor ordines, duodecim lapides, lapides hi erunt juxta nomina filiorum Israelis, duodecim juxta nomina eorum; sculpturae sigilli cuivis supra nomen ejus erunt pro duodecim tribubus, Exod. xxviii (17), 21; xxxix 14;
`Aharon' enim repraesentabat Divinum sacerdotium Domini, quare etiam omnia illa quibus indutus fuit, Divina caelestia et spiritualia significabant, {18}at quae significaverint, {19}ex Divina Domini Misericordia, constabit ubi de illis agendum; {20}in ipso pectorali quia sanctissimum fuit, repraesentationes erant omnium quae amoris et fidei in Dominum sunt; haec sunt Urim et Thummim; quod lapidibus pretiosis insculpta essent nomina, erat quia `lapides' in genere significant vera, n. 1298, 3720; `lapides pretiosi' vera quae pellucent a bono, n. 114; et quia singularum tribuum nomina significabant quale, idcirco etiam designabatur lapis specialis pro unaquavis tribu, Exod. xxviii 17-20; xxxix (x)10-13, qui lapis per colorem et pellucidum suum exprimebat quale quod significabatur per unamquamvis tribum; inde erat quod Jehovah seu Dominus per Urim et Thummim responsa dederit. [10]Per binos lapides {21}Shoham, qui super binis humeris ephodi, simile etiam repraesentabatur, sed in minore gradu quam per duodecim super pectorali; `humeri' enim significabant omnem potentiam, ita omnipotentiam Domini, n. 1085; `pectus' autem, seu `cor et pulmones,' {22}amorem Divinum caelestem et spiritualem, `cor' amorem Divinum caelestem `pulmones' amorem Divinum spiritualem, videatur n. 3635, et ad finem hujus capitis ubi de Maximo Homine et de correspondentia ejus cum provincia cordis et cum provincia pulmonum agitur; de binis lapidibus super humeris ephodi ita apud Mosen, Sumes duos lapides shoham, et sculpes super illis nomina filiorum Israelis, sex de nominibus super lapide uno, et nomina sex reliqua super lapide altero, juxta generationes eorum; . . . pones duos lapides super humeris ephodi, lapides recordationes filiorum Israelis, Exod. xxviii 9-11, (12);
xxxix 6, 7. [11]{23}Quia `tribus' significabant illa quae sunt veri et boni, seu quae sunt fidei et amoris, et (x)unaquaevis tribus universale quoddam eorum, et `tribus Levi' amorem, ut patebit ab explicatione ad vers. 34 hujus capitis, inde sciri potest quid significabatur per quod baculos, unum pro unaquavis tribu, ponerent in Tentorio conventus, et quod solum baculus Levi floruerit amygdalis, de quibus ita apud Mosen, Acciperet duodecim baculos, anum baculum pro capite domus patrum eorum, . . . et relinquerentur in Tentorio conventus, et nomen Aharonis scriberet super baculo Levi,. . . baculus Aharonis ponebatur in medio eorum: . . . postridie ecce effloruit baculus Aharonis pro tribu Levi, produxit florem, ut floreret flos, et ferret amygdala, Num. xvii 17-23;
significabatur quod amor omnium essentiale et principale esset in regno Domini, et quod inde omnis fructificatio; et quod Aharonis nomen super illo esset, erat quia Aharon repraesentabat Dominum quoad Divinum sacerdotium Ipsius; quod per sacerdotium Domini significetur Divinum Bonum, quod est amoris et (x)misericordiae Ipsius, et per regium Domini, Divinum Verum quod ex Divino Bono, videatur n. 1728, 2015 f., 3670. [12]Ex his nunc quae allata sunt, constare potest quid per `tribus,' et per `duodecim tribus,' in sequentibus locis significatur; ut apud Johannem, Audivi numerum obsignatorum, centum quadraginta quatuor millia obsignati ex omni tribu Israelis, ex tribu Jehudae duodecim millia obsignati; ex tribu Reubenis duodecim millia obsignati ex tribu Gad duodecim millia obsignati; ex tribu Asher duodecim millia obsignati; ex tribu Naphtalim duodecim millia obsignati; ex tribu Menasheh duodecim millia obsignati;
ex tribu Shimeonis duodecim millia obsignati; ex tribu Levi duodecim millia obsignati; ex tribu Jisaschar duodecim millia obsignati; ex tribu Zebulon duodecim millia obsignati; ex tribu Joseph duodecim millia obsignati; ex tribu Benjamin duodecim millia obsignati, Apoc. vii 4-8:
apud Mosen, Memento dierum aeternitatis, intelligite annos generationis et generationis, . . . cum hereditatem daret Altissimus gentibus, cum separaret filios hominis, constituit terminos populorum, secundum numerum filiorum Israelis, Deut. xxxii 7, 8:
apud Davidem, Hierosolyma aedificata sicut civitas quae cohaeret sibi una, eo ascendunt tribus, tribus Jah, testimonium Israeli, ad confitendum nomini Jehovae, Ps. cxxii 3, 4:
[13]apud Joshuam, Cum transiret arca foederis Domini totius terrae coram vobis in Jordanem, sumeret duodecim viros de tribubus, Israelis, virum unum de tribu; fiet quando quieverint plantae pedum sacerdotum portantium arcam Jehovae Domini totius terrae in aquis Jordanis, aquae Jordanis exscindentur, . . . consistent cumulo uno, iii 11-177 porro Tollite e medio Jordanis, de statione pedum sacerdotum, praeparando duodecim lapides, quos transferetis vobiscum, . . . et vir lapidem unum super humero suo, juxta numerum tribuum Israelis, ut sit in signum, . . . quod excisae sint aquae Jordanis. . . . Insuper duodecim lapides erexit Joshua in medio Jordanis, sub statione pedum sacerdotum portantium arcam foederis, iv 1-9:
tum, quod Elias sumpserit duodecim lapides, juxta numerum tribuum filiorum Jacobi, ad quem factum est verbum, Israel erit nomen tuum, ac struxerit altare in nomen Jehovae, 1 Reg. xviii 31, 32. [14](m)Quod `tribus' sint bona amoris et vera fidei, etiam constat ex Domini verbis apud Matthaeum, Tunc apparebit signum Filii hominis, et tunc plangent omnes tribus terrae, et videbunt Filium hominis venientem in nubibus caeli cum virtute et gloria, xxiv 30;
ubi per quod `plangent omnes tribus terrae significatur quod nulla amplius agnitio veri et vita boni, agitur enim ibi de consummatione saeculi: similiter apud Johannem, Ecce venit cum nubibus, et videbit Ipsum omnis oculus, et qui Ipsum perfoderunt, et lugebunt super Ipso omnes tribus terrae, Apoc. i 7;
quid sit `venite in nubibus caeli,' videatur Praefatio ad cap. xviii Gen.(n) Praeterea videantur quae per experientiam de `duodecim' mihi ostensa sunt, de qua n. 2129, 2130. [15]Quod omnia fidei et amoris dicta sint `tribus,' est inde (x)quia eadem vox in lingua originali etiam significat sceptrum et baculum; quod `sceptrum' ut et `baculus' sit potentia, ex Divina Domini Misericordia, alibi ostendetur; exinde involvit nomen tribus id quod bonis et veris insit omnis potentia a Domino; {24}ideo quoque angeli `potentiae' nominati sunt, et quoque `principatus,' nam principes significat primaria charitatis et fidei, ut duodecim principes qui ab Ishmaele, Gen. xxv 16, videatur {25}2089, tum principes qui tribubus praeerant, Num. vii 1 ad f., xii 4-16. [16](m)Ex his, quae hactenus de duodecim tribubus dicta sunt, sciri potest cur discipuli Domini, qui postea vocati sunt apostoli, numero duodecim fuerint, et quod illi repraesentaverint Ecclesiam Domini quoad bona et vera similiter ac tribus, n. (x)2129, 3354, 3488, (x)3857; quod `Petrus' repraesentaverit fidem, `Jacobus' charitatem, et `Johannes' opera charitatis, videatur Praefatio ad cap. xviii, et Praef. ad cap. xxii Gen.; tum n. 3750; quod etiam manifeste patet ab iis quae Dominus de illis et cum illis {26}locutus est.(n) @1 i inesse$ @2 sic$ @3 significet$ @4 i autem$ @5 i per$ @6 significabantur$ @7 constat$ @8 ac$ @9 i apud Ezechielem$ @10 before jamdum$ @11 i quoque$ @12 ab hac$ @13 i inde quia propheticum Divinum erat, per illa quae ab illo dicta sunt, non alia quam Divina possunt significari, ita quae sunt Regni Domini, nempe caelestis ordo secundum bona et vera, qualis est in caelo, et qualis etiam est in Ecclesia, quae quod sit secundum caelestem ordinem, homo quidem nescit, sed usque ita est, et aliquatenus ab illis quae de Maximo Homine et de ejus influxu in hominem in particulari et in Ecclesiam in communi constare potest. The reason for this omission is not clear. From inde quia to significari was deleted, but the deletion is clearly negatived by dots below it, and the remainder is unmarked.$ @14 fuerit$ @15 vocantur etiam exercitus$ @16 i ab$ @17 i postea$ @18 et$ @19 i etiam$ @20 ipsum pectorale$ @21 A has sardonychis, as Sch, but alters to shoham. A V has onyx$ @22 i haec enim sunt pectoris$ @23 i et$ @24 inde$ @25 A has only 2089, I 3089 by misreading of the 2. T corrected to 2089 and also i 3272$ @26 i omnibus aut singulis in specie$