946. "Quia judicia tua manifestata sunt."-Quod significet quod illis Divina vera revelata sint, constat ex significatione "judiciorum," quod sint Divina vera, de qua sequitur; et ex significatione "manifestari," quod sit revelari. Quod Divina vera in fine ecclesiae revelentur, et quod revelata sint, in sequentibus in hoc capite dicetur, quia ibi de illis agitur. Quod "judicia" significent Divina vera, est quia leges regiminis in regno spirituali Domini vocantur "judicia," leges autem regiminis in regno caelesti Domini vocantur "justitia;" leges enim regiminis in regno spirituali Domini sunt leges ex Divino Vero, at leges regiminis in regno caelesti Domini sunt leges ex Divino Bono. Inde est quod in Verbo dicantur "judicium" et "justitia" in sequentibus locis:-Apud Esaiam, "Paci non erit finis super throno Davidis, ....ad stabiliendum illud, et ad fulciendum illud in judicio et . . justitia a nunc et in aeternum" (ix. 6 [B. A. 7]):
haec de Domino ac de Ipsius regno Regnum Ipsius spirituale significatur per "thronum Davidis;" et quia hoc regnum est in Divinis veris ex Divino Bono, dicitur, "in judicio et justitia." Apud Jeremiam, "Suscitabo Davidi Germen justum, et regnabit Rex, ac intelligenter aget, et faciet judicium et justitiam" (xxiii. 5):
haec quoque de Domino, et de regno spirituali Ipsius; et quia hoc regnum in Divinis veris ex Divino Bono est, dicitur quod "regnabit Rex, ac intelligenter aget," et quod "faciet judicium et justitiam;" Dominus vocatur "Rex" ex Divino Vero; et quia Divinum Verum est quoque Divina intelligentia, dicitur quod "intelligenter aget;" et quia Divinum Verum est ex Divino Bono, dicitur quod "faciet judicium et justitiam."
[2] Apud Esaiam, "Exaltetur Jehovah, quia inhabitat altum, implevit Zionem judicio et justitia" (xxxiii. 5):
per "Zionem" intelligitur caelum et ecclesia ubi Dominus per Divinum Verum regnat; et quia omne Divinum Verum est ex Divino Bono, dicitur, "Implevit Zionem judicio et justitia." Apud Jeremiam, "Ego Jehovah faciens . . judicium et justitiam in terra, quia in illis beneplacet Mihi" (ix. 23 [B. A. 24]):
etiam hic per "judicium et justitiam" significatur Divinum Verum ex Divino Bono. Apud Esaiam, "Interrogent Me judicia justitiae, appropinquationem Dei desiderent" (lviii. 2):
"judicia justitiae" sunt Divina vera ex Divino Bono; similiter etiam "judicium et justitia," nam sensus spiritualis conjungit illa quae sensus litterae distinguit. Apud Hoscheam, "Desponsabo te Mihi in aeternum, et desponsabo te Mihi in justitia et judicio . . et in misericordia, ....et in veritate" (ii. 19, 20):
ibi de regno caelesti Domini, quod ex illis qui in amore in Dominum sunt consistit; et quia Domini conjunctio cum illis comparative est sicut conjunctio mariti cum uxore, bonum amoris enim ita conjungit, ideo dicitur, "Desponsabo te Mihi in justitia et judicio;" ac dicitur "justitia" primo loco, et "judicium" secundo, quia illi qui in bono amoris in Dominum sunt, illi etiam in veris sunt, ex bono enim vident illa; quia "justitia" dicitur de bono, ac "judicium" de vero, ideo etiam dicitur, "in misericordia" et "in veritate;" misericordia etiam est boni, quia est amoris.
[3] Apud Davidem, "Jehovah, in caelis ....est justitia tua sicut montes Dei, et judicia tua sicut abyssus magna" (Ps. xxxvi. 6, 7):
"justitia" dicitur de Divino Bono, quare comparatur montibus Dei, nam per "montes Dei" significantur bona amoris (videatur [supra,] n. 405 [a-f], 510, 850 [a]); ac "judicia" dicuntur de Divinis veris, quare comparantur abysso magnae, nam per "abyssum magnam" significatur Divinum Verum.
[4] Exhis nunc constare potest quod per "judicia" significentur Divina Vera. Multis in locis in Verbo etiam dicuntur "judicia," "praecepta" et "statuta;" ac ibi per "judicia" significantur leges civiles, per "praecepta" leges vitae spiritualis, ac per "statuta" leges cultus. Quod per "judicia" significentur leges civiles, constat ex Exodo, cap. xxi., xxii., xxiii., ubi illa quae ibi mandantur "judicia" vocantur, quia ex illis fiebant judicia a judicibus in portis urbium; sed usque eadem illa significant Divina vera, qualia sunt in regno spirituali Domini in caelis, continent enim illa in sensu spirituali, ut constare potest ab explicatione illorum in Arcanis Caelestibus (n. 8971-9103, 9124-9231, 9247-9348). Quod leges apud filios Israelis dicta fuerint "judicia," "praecepta" et "statuta," constat ex sequentibus locis:-Apud Mosen, "Loquar ad te omnia praecepta, statuta et judicia, quae docebis eos, ut faciant ea" (Deutr. v. 28 [B. A. 31]);
apud eundem, "Haec sunt praecepta, statuta et judicia, quae praecepit Jehovah Deus vester ad docendum vos" (Deutr. vi. 1);
apud eundem, "Ideo custodies praecepta, statuta et judicia, quae Ego praecipio tibi hodie ad faciendum illa" (Deutr. vii. 11);
apud Davidem, "Si deserunt filii ejus legem meam, et in judiciis meis non ambulant, si statuta mea profanant, et praecepta mea non servant, ..visitabo virga praevaricationem eorum" (Ps. lxxxix. 31-33 [B. A. 30-32]);
praeterea etiam pluries alibi (Ut Levit. xviii. 5; cap. xix. 37; cap. xx. 22; cap. xxv. 18; cap. xxvi. 15: Deutr. iv. 1; cap. v. 1, 6, 7; cap. xvii. 19; cap. xxvi. 17: Ezech. v. 6, 7; cap. xi. 12, 20; cap. xviii. 9; cap. xx. 11, 13, 25; cap. xxxvii. 24). Per "praecepta" in illis locis intelliguntur leges vitae, imprimis quae in decalogo sunt, quae ideo vocantur "decem praecepta;" per "statuta" autem intelliguntur leges cultus, quae imprimis erant de sacrificiis, ac de ministeriis sanctis; ac per "judicia" intelliguntur leges civiles, quae leges quia repraesentativae spiritualium erant, per illa significantur Divina vera, qualia sunt in regno spirituali Domini in caelis.
[5] (Continuatio.) Cum itaque homo fugit et aversatur mala ut peccata, ac elevatus est a Domino in caelum, consequitur quod non amplius in proprio suo sit, sed in Domino, et inde quod cogitet et velit bona. Nunc quia homo sicut cogitat et vult, ita etiam facit, omne enim factum hominis procedit ex cogitatione voluntatis ejus, inde iterum consequitur quod cum homo mala fugit et aversatur, faciat bona non a se sed a Domino. Inde nunc est quod fugere mala sit facere bona. Bona quae homo tunc facit intelliguntur per bona opera, ac bona opera in toto complexu intelliguntur per charitatem. Quia homo non reformari potest, nisi cogitet, velit et faciat sicut ex se, id quod sicut ab ipso homine fit conjungitur ei et manet apud illum; quod autem non sicut ex ipso homine fit, hoc, quia non recipit aliqua vita sensus, transfluit sicut aether; ideo vult Dominus ut homo non modo fugiat et aversetur mala sicut a se, sed etiam cogitet, velit et faciat sicut ex se, sed usque agnoscat corde quod omnia illa sint a Domino. Hoc agnoscet quia est verum.